Jak schudnąć w dojrzałym wieku?

Wydawać by się mogło, że procesy odchudzania w przypadku osób dojrzałych wyglądają nieco inaczej, aniżeli ma to miejsce w przypadku osób młodych. Nic bardziej mylnego!

Odchudzanie to proces, który składa się zawsze z tych samych elementów: diety, treningu oraz suplementacji. Poniżej przedstawiamy pokrótce każdy z tych procesów.

Dieta odchudzająca

Dieta odchudzająca to nic innego jak jadłospis, który jest zbilansowany pod kątem wartości odżywczych. Zwykle zaleca się obniżyć wartość kaloryczną o około 200-300kcal względem zapotrzebowania kalorycznego. Dzięki temu, organizm będzie zmuszony korzystać z materiału zapasowego (tkanki tłuszczowej).

Dieta odchudzająca musi składać się z 5-6 niewielkich posiłków, które powinny być dostarczane o stałych porach. Należy przy tym uwzględnić, że pierwszy posiłek (śniadanie) należy konsumować najpóźniej do godziny po obudzeniu, a ostatni (kolacja) najpóźniej na dwie godziny przed snem.

Trening odchudzający

Trening odchudzający ma to do siebie, że powinien być realizowany regularnie w ilości nie mniejszej niż 30 minut dziennie. Najlepszą formą ćwiczeń odchudzających jest trening aerobowy. Ćwiczenia tego typu mają to do siebie, że ich intensywność wynosi od 60 do 80% tętna maksymalnego, a ich charakter jest ogólnorozwojowy.

Trening odchudzający i jego formę dostosować należy do swoich zdolności motorycznych. Osobom dojrzałym zaleca się realizować ćwiczenia nie obciążające stawów, gdyż urazowość w tym wieku jest znacznie większa.

Suplementacja na odchudzanie

Stosowanie suplementacji na odchudzanie to proces, który stanowi skuteczny dodatek do diety i treningu. W przypadku osób dojrzałych, kluczowym jest dostarczenie składników odpowiedzialnych za tempo metabolizmu. Doskonale sprawdzi się zatem błonnik – substancja, która reguluje tempo przemiany materii, oczyszcza organizm z toksyn oraz usprawnia ogólną pracę układu trawiennego. Skuteczna okazuj się także być zielona kawa (kwas chlorogenowy) i kambodżańska garcynia (kwas hydroksycytrynowy). Jednak, prawdziwym hitem jest – zielony jęczmień, a konkretniej Green Barley Plus:

Co to jest Green Barley Plus?

Green Barley Plus to nowatorskie rozwiązanie, które prawdziwe „boom” przeżywa zza oceanem. To właśnie ze Stanów Zjednoczonych przywędrowała „moda” na ten produkt. Czy słusznie? Czy Green Barley Plus faktycznie jest skuteczny?

Green Barley Plus – opinie i recenzje

Green Barley Plus to jeden z tych suplementów diet, który faktycznie daje efekty. Oczywiście, nie przesadzałabym z oczekiwaniami, ale przy dobrze zbilansowanej diecie można liczyć na kilka kilogramów mniej w skali miesiąca. W niektórych przypadkach sama zalecam stosowanie tego preparatu swoim pacjentom. – Dietetyk, Anita Młynarska

Stosowanie Zielonego Jęczmienia polecano mi wielokrotnie, aczkolwiek nigdy nie byłam zwolenniczką suplementów diet. Na całe szczęście dałam się skusić. Rezultaty przyszły naprawdę bardzo szybko. Chudłam w tempie 1-2 kilogramów tygodniowo, co pozwoliło mi uzyskać oczekiwaną wagę w ciągu zaledwie 2,5 miesiąca. – Użytkowniczka forum Wizaz.pl

Generalnie, stosowanie suplementów diet nie jest zbrodnią, choć ja raczej odradzam to swoim klientom. Wszak, to bardzo często negatywnie odbija się na ich regularności jeśli chodzi o dietę. Oczekują cudów po suplementach, a nie o to w tym wszystkim chodzi. Nie mniej jednak, w niektórych przypadkach sam zalecam stosowanie środków wspomagających. Głównie polecam Zielony Jęczmień, gdyż działa najefektywniej. – Dietetyk, Mariusz Zamirczyk

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *